SAMPLE SUSU PERCUMA MALAYSIA (Fernleaf Similac Dugro S26)

SAMPLE SUSU PERCUMA MALAYSIA (Fernleaf Similac Dugro S26)

SAMPLE SUSU PERCUMA

Kepada anda yang ingin mencari sus formula, semestinya akan buat pilihan terbaik kerana terdapat pelbagai jenama yang terdapat di pasaran. Faktor utama pemilihan susu formula ini adalah dari segi kualiti, harga dan teknologi yang digunakan.Sekiranya anda ingin mencuba dan buat perbandingan antara jenama susu formula yang ada pada hari ini, disini kami anda kongsikan kepada anda cara untuk dapatkan free sample susu percuma yang terdapat dalam pasaran malaysia, semoga membantu.

 

APA ITU SUSU FORMULA

Susu formula mempunyai kandungan vitamin D yang lebih daripada susu ibu. Ini menyebabkan bayi yang menyusu susu formula akan menumbuhkan tulang yang lebih kuat berbanding bayi yang menyusu badan.

 

KEBAIKAN SUSU FORMULA

Berikut adalah merupakan anatra kebaikkan susu formula iaitu:

  • Memberi hanya rumusan bayi, tidak membawa sebarang risiko jangkitan HIV kepada bayi.
  • Kebanyakan nutrien yang diperlukan bayi telah ditambah ke dalam rumusan bayi.
  • Ahli keluarga boleh membantu dalam penyusuan bayi sekiranya ibu sakit atau sehingga ibu sembuh.

 

CARA DAPATKAN FREE SAMPLE SUSU FORMULA PERCUMA

Berikut adalah merupakan cara untuk dapatkan free sample susu percuma  dari semua jenama yang ditawarkan oleh kebanyakkan syarikat pengeluar rasmi iaitu:

  1. Pelanggan perlu melayari portal rasmi bagi sesuatu jenama pampers yang diingini iaitu:
  2. Pelanggan perlu mendaftar akaun sebagai pelanggan jenama sus formula tersebut terlebih dahulu. Seterusnya, log masuk akaun yang telah didaftarkan.
  3. Klik pada bahagian “Free Sample”.
  4. Masukkan butiran seperti nama, alamat, maklumat bayi, size sample pamper dan jenis pampers dan kemudian, klik pada “Hantar” atau “Dapatkan Free Sample”.
  5. Akhir sekali, sample susu formula akan dihantar ke alamat pelanggan tanpa sebarang bayaran, namun ada sesetengah syarikat pampers meminta pelanggan untuk membayar kos penghantaran pampers malaysia tersebut.

NOTA: Kebanyakan akan berikan sample kecil hingga ke saiz serdahana (medium)

 

BOLEH KE TUKAR SUSU FORMULA?

Anda boleh menukar-nukar jenama susu formula asalkan ia selamat dan sihat untuk diminum oleh bayi anda. Sebarang perubahan jenama ini tidak akan mendatangkan ketidakselesaan kepada bayi anda.

ARTIKEL BERKAITAN:

2 thoughts on “SAMPLE SUSU PERCUMA MALAYSIA (Fernleaf Similac Dugro S26)”

Leave a Comment