GoKL CITY BUS STOP NEAR ME(Check Route Timetable Map Terkini)

GoKL CITY BUS STOP NEAR ME(Check Route Timetable Map Terkini)

GoKL CITY BUS

Kepada warga penduduk Kuala Lumpur yang ingin menggunakan pengangkutan awam terutamaya perkhidmatan bas henti-henti, terkini anda boleh menggunakan perkhidmatan bas dikenali sebagai GoKL City Bus. Disini kami akan kongsikan kepada anda jadual dan waktu operasi, semoga membantu.

 

APA ITU GoKL CITY BUS

GOKL City Bus menyedikan pengangkutan percuma kepada orang awam bertujuan untuk membantu pengguna untuk berjimat sambil memberikan pengguna kemudahan untuk bergerak di sekitar tempat menarik KL tanpa sebarang kos.

 

KADAR HARGA TAMBANG BAS GoKL 

Harga dan kos tiket mungkin berbeza berdasarkan faktor-faktor tertentu. Untuk maklumat tambang dan pembelian tiket bas secara online, sila layari laman sesawang GoKL

 

WAKTU OPERASI BAS GoKL 

Berikut adalah jadual masa perkhidmatan untuk perkhidmatan bas percuma Go Kl :

  • Isnin – Khamis: 6 pagi hingga 11 malam
  • Jumaat – Sabtu: 6 pagi hingga 1 pagi
  • Ahad: 7 pagi hingga 11 malam

 

LALUAN PERJALANAN BAS GoKL 

Berikut adalah merupakan laluan perjalanan bas GoKL ini iaitu:

Laluan Hijau (KLCC – Bukit Bintang)Perhentian bas berdekatan dengan Suria KLCC, Pavilion KL, Pusat Beli Belah Sungei Wang, dan Grand Hyatt Hotel KL.
Lalaun Ungu (Pasar Seni – Bukit Bintang )Perhentian bas berapa di Menara KL Tower, Pudu Sentral Bus Terminal, dan LRT Pasar Seni.
Laluan Merah (KL Sentral – Jalan Tuanku Abdul Rahman)Bas akan berhenti di Chow Kit, Muzium Negara, Tune Hotel, Dataran Merdeka, dan KTM Kuala Lumpur.
Lalauan Biru (Medan MARA – Bukit Bintang)Bas akan berhenti di di Hotel Concorde, Starhill Gallery, KL Sogo dan Campbell Complex.
Lalaun Oren (Titiwangsa –  Mindef)Bas akan berhenti di Titiwangsa  & Chow Kit

NOTA: Untuk membezakan perkhidmatan bas percuma ini dalam daerah pusat perniagaan (CBD) dengan bas lain, semua bas telah dicat dengan ungu cair untuk lebih mudah dikenali

 

PETA LALUAN BAS GoKL 

Anda boleh merujuk peta laluan seperti gambar di bawah:

 

KEKERAPAN BAS GoKL 

Kekerapan bas pada waktu biasa adalah 15 minit dan 5 minit pada waktu puncak (fasa 1) dan untuk fasa 2 setiap 30 minit, bergantung kepada trafik.

 

MAKLUMAT LANJUT GoKL CITY BUS

Untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai GoKL City bus, anda boleh melayari portas rasmi GoKL

ARTIKEL LAIN:

1 thought on “GoKL CITY BUS STOP NEAR ME(Check Route Timetable Map Terkini)”

Leave a Comment