KL SENTRAL CONTACT NUMBER CUSTOMER SERVICE(Waktu Operasi Aduan Lost Found)

KL SENTRAL CONTACT NUMBER CUSTOMER SERVICE(Waktu Operasi Aduan Lost Found)

KL SENTRAL CONTACT NUMBER

Kepada anda yang seringkali menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam di KL Sentral, sudah tentunya berkemungkinan terdapat masalah berkaitan dengan perkhidmatan yang anda gunakan. Disini kami akan kongsikan kepada anda cara untuk membuat aduan atau maklumbalas menerusi KL Sentral Contact Number Customer Service, semoga membantu.

 

APA ITU KL SENTRAL

Kuala Lumpur Sentral juga dikenali sebagai KL Sentral ialah sebuah kawasan pembangunan transit yang menempatkan stesen kereta api utama Kuala Lumpur, ibu negara Malaysia. KL Sentral dibuka pada 16 April 2001 untuk mengambil alih peranan Stesen Keretapi Kuala Lumpur lama, sebuah mercu tanda zaman penjajahan yang masih dibuka untuk tren komuter sahaja. KL Sentral ialah stesen kereta api terbesar di Asia Tenggara.

 

PERKHIDMATAN KL SENTRAL

KL Sentral direka sebagai sebuah hab pengangkutan “antara-modus” (melibatkan pelbagai jenis pengangkutan). Kebanyakan khidmat pengangkutan gerabak di Kuala Lumpur mengampil penumpang di KL Sentral, begitu juga dengan perkhidmatan kereta api antarabandar yang menyusuri Semenanjung Malaysia dan Singapura. Projek KL Sentral sebenarnya masih belum lengkap sepenuhnya, biar pun prasarana stesen kereta api sudah sedia namun masih menunggu penyiapan bahagian-bahagian lain seperti pusat beli-belah, pejabat dan rumah pangsa yang dijangka siap menjelang tahun 2015.

 

FUNGSI KL SENTRAL CUSTOMER SERVICE

Fungsi customer service adalah untuk memberikan kemudahan supaya pengalaman transaksi pelanggan menjadi lebih baik dan berharap dapat memenuhi jangkaan pelanggan serta dapat menambahbaik mutu perkhidmatan.

 

KL SENTRAL CUSTOMER SERVICE CONTACT NUMBER

Berikut adalah merupakan no Hotline KL Sentral iaitu:

  • General Line: +603-2786 8080
  • General Line: +603-2859 7070
  • Information Counter: +603-2786 8260

 

WAKTU OPERASI KL SENTRAL CUSTOMER SERVICE

Berikut adalah merupakan waktu operasi perkhidmatan Customer Service iaitu:

  • Isnin – Ahad (24jam)

 

CARA HUBUNGI KL SENTRAL CUSTOMER SERVICE

Kepada anda yang ingin menbuat aduan, berikut adalah merupakan caranya:

  1. Hubungi talian General Line KL Sentral
  2. Maklumkan kepada pegawai yang bertugas tersebut tentang aduan atau permasalahan anda berkaitan dengan perkhidmatan KL Sentral
  3. Berikan segala maklumat yang diperlukan oleh pegawai bertugas tersebut
  4. Pegawai tersebut akan membantu anda untuk selesaikan permasalahan anda

 

CARA BUAT ADUAN KL SENTRAL ONLINE

Selain daripada hubungi, anda juga dapat membuat aduan atau mendapatkan bantuan perkhidmatan KL Seentral seperti berikut:

 

ARTIKEL LAIN:

1 thought on “KL SENTRAL CONTACT NUMBER CUSTOMER SERVICE(Waktu Operasi Aduan Lost Found)”

Leave a Comment