NOMBOR AKAUN UNIFI TERLUPA(Cara Dapatkan Semula)

NOMBOR AKAUN UNIFI TERLUPA(Cara Dapatkan Semula)

NOMBOR AKAUN UNIFI

Adakah anda pengguna Unifi? Sekiranyaya untuk membuat sesuatu urusan berkaitan dengan Unifi semestinya anda memerlukan no akaun unifi. Bagaimana jika terlupa nombor akaun tersebut? Melalui artikel ini kami akan kongsikan kepada anda dapatkan semula nombor akaun Unifi anda, semoga membantu.

 

APA ITU UNIFI

UniFi merupakan perkhidmatan jalur lebar yang menggunakan gentian optik untuk menyampaikan internet berkelajuan tinggi, telefon dan perkhidmatan IPTV ke rumah pelanggan. Jenis teknologi yang digunakan untuk menyampaikan perkhidmatan UniFi ke rumah pelanggan adalah bergantung kepada jenis premis pelanggan. Jika premis pelanggan adalah hartanah, Fibre to the Home (FTTH) akan digunakan manakala jika premis pelanggan adalah bangunan tinggi, Very high speed Digital Subscriber Line 2(VDSL 2) akan digunakan

 

CARA DAPATKAN NOMBOR AKAUN UNIFI

Sekiranya anda terlupa nombor akaun unifi anda, berikut adalah merupakan beberapa cara untuk dapakan kembali iaitu:

Hubungi Agent UnifiAnda bleh hubungi agent unifi yang mendaftarkan akaun anda. Setiap agent yang mendaftarkan customer mempunyai rekod nombor akaun customer mereka masing-masing.
Unifi Portal (digitalme)Pastikan anda merupakan pelanggan unifi sebelum mendaftar di unifi portal. Untuk akses portal unifi atau digitalme, anda hanya perlu daftar new account. Jika anda mempunya banyak akaun unifi, anda boleh lihat kesemua senarai servis yang anda subscribe di portal unifi ini.
Aplikasi myunifiSelepas berjaya register akaun di portal unifi, anda boleh download dan install aplikasi myunifi untuk melihat maklumat akaun unifi. Anda boleh muatturun dan install aplikasi percuma MyUnifi App ini menerusi pautan disediakan di bawah:

Customer serviceAnda juga boleh contact customer servis untuk sebarang bantuan. Melalui talian tetap tempatan dan nombor mudah alih seperti berikut:

  • Dial 100
  • Semua panggilan diuruskan oleh pegawai perkhidmatan pelanggan terlatih yang akan menjawab pertanyaan pelanggan
  • Berikan segala maklumat yang diperlukan dan maklumkan permasalahan Unifi yang anda hadapi.
  • Pegawai tersebut akan membantu anda untuk menyelesaikannya.

 

MAKLUMAT LANJUT

Untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai terlupa nomor akaun dan cara dapakan kembaiI, anda boleh melayari website rasmi UNIFI

ARTIKEL LAIN:

1 thought on “NOMBOR AKAUN UNIFI TERLUPA(Cara Dapatkan Semula)”

Leave a Comment