KENAPA LINE CELCOM SLOW?(Why Celcom Line So Slow)

KENAPA LINE CELCOM SLOW?(Why Celcom Line So Slow)

KENAPA LINE CELCOM SLOW

Semestinya pada masa kecanggihan teklonogi ini, penggunaan Internet kini sudah menjadi keperluan. Salah satu perkhidmatan internet yang tersedia adalah Celcom. Sekrianya anda pelanggan kepada Celcom, semestinya terjadi permasalah inyetnet anda perlahan dan in akan merumitkan urusan anda secara atas talian. Disini kami akan kongsikan kepada anda kenapa line Celcom Slow, semoga membantu.

 

APA ITU CELCOM

Celcom Axiata Berhad atau Celcom (dahulunya dikenali sebagai Celcom Malaysia Berhad) ialah syarikat Telekomunikasi mudah alih yang tertua di Malaysia dan juga sebuah ahli kumpulan syarikat Axiata (dahulunya TM International)

 

CARA SEMAK COVERAGE CELCOM

Untuk menyemak liputan bagi kawasan anda, anda boleh menyemak menerusi pautan di bawah:

 

PUNCA KENAPA LINE CELCOM SLOW?

Berikut adalah merupakan anatara punca yang menyebabkan kenapa line Celcom slow iaitu::

  • Jaringan yang sibuk: Jika terlalu banyak pengguna menggunakan jaringan pada masa yang sama, ia boleh menyebabkan line menjadi slow. Ini biasanya berlaku semasa waktu puncak seperti waktu makan malam atau hujung minggu.
  • Lokasi: Jika anda berada di kawasan yang jauh dari stesen pemancar Celcom, line mungkin akan slow. Bangunan tinggi dan struktur lain juga boleh menghalang isyarat.
  • Penggunaan data: Jika anda telah mencapai had penggunaan data anda, Celcom mungkin akan menurunkan kelajuan internet anda.
  • Masalah teknikal: Kadang-kadang, masalah teknikal atau gangguan pada jaringan Celcom boleh menyebabkan line slow.
  • Peranti: Kadang-kadang, masalah boleh datang dari peranti anda sendiri. Telefon bimbit lama atau rosak, atau peranti yang tidak dikemaskini boleh mempengaruhi kelajuan internet.

 

BAGAIMANA JIKA COVERAGE OK TETAPI LINE CELCOM MASIH SLOW

Jika line Celcom anda sentiasa slow, anda boleh cuba hubungi khidmat pelanggan Celcom untuk mendapatkan bantuan di 1300 111000 atau 1111. Talian 1111 hanya sah untuk nombor Celcom.

 

SOALAN LAZIM (FAQ) LINE INTERNET CELCOM

Adakah sebab pengguna Celcom terlalu ramai, jadi line slow?

  • Ya, pengguna yang terlalu ramai mungkin salah satu punca line Celcom jadi slow. Kesesakan rangkaian yang berpunca daripada ramai pengguna menggunakan rangkaian di kawasan sama akan membuatkan talian jadi perlahan.

Mungkinkah punca line Celcom slow kerana kurang tower?

  • Ya, line Celcom boleh jadi slow kerana kekurangan tower pemancar, iaitu menara komunikasi yang dikenali sebagai telecommunication tower dalam Bahasa Inggeris. Liputan perkhidmatan mana-mana syarikat telekomunikasi bergantung kepada jumlah tiang telefon di suatu kawasan.

Kenapa Internet Celcom slow? Masalah dari saya ke?

  • Punca lain yang membawa kepada slowdown talian Celcom ialah throttling atau pengehadan data yang dapat digunakan oleh pengguna. Sekiranya kuota sudah habis, pihak Celcom biasanya akan memperlahankan speed Internet Celcom anda.

 

MAKLUMAT LANJUT

Untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai tentang kenapa line internet slow serta tawaran plan istimewa yang ditawarkan dari semasa ke semasa daripada Celcom, anda boleh melayari website rasmi Celcom

ARTIKEL LAIN:

Leave a Comment