CARA DAFTAR TESCO ONLINE (Beli & Dapat Barang Keperluan Harian Online)

CARA DAFTAR TESCO ONLINE (Beli & Dapat Barang Keperluan Harian Online)

TESCO ONLINE

Pembelian secara online pada masa sekarang amat menggalakkan. Pernahkah anda dengar Tesco? Terkini Tesco ada menyediakan perkhidmatan yang membeli dan menghantar barangan keperluan yang anda inginkan.

Bagaimana cara daftar dan pembelian di Tesco Online? Disini kami kongsikan caranya, semoga membantu.

 

APA ITU TESCO ONLINE

Pembelian Dalam Talian di Tesco adalah perkhidmatan baru yang menarik daripada Tesco. Perkhidmatan ini membolehkan anda memesan pelbagai rangkaian produk dari rumah, dan produk akan dihantar secara terus kepada anda pada masa yang sesuai bagi anda.

Kami menawarkan harga rendah kepada anda, sama seperti di gedung kami, serta pelbagai promosi agar manfaat utama membeli-belah di Tesco boleh dinikmati oleh semua yang mempunyai akses kepada Internet.

 

KELEBIHAN TESCO ONLINE

Kelebihan mengunakannya ialah:

  1. Penghantaran atau pengumpulan
    • Penghantaran 7 hari seminggu dan koleksi kedai hari berikutnya percuma
  2. Dikendalikan dengan berhati-hati
    • Produk berkualiti tinggi dipetik dan dibungkus dengan teliti
  3. Jaminan Kesegaran
    • Kami hanya memilih bahan makanan segar
  4. Jaminan Jenama
    • Anda boleh mempercayai kami! Setiap Ringgit yang anda belanjakan akan bernilai baik dari segi harga dan kualiti!
  5. Mata Clubcard
    • Dapatkan mata Clubcard untuk mendapatkan baucar & kupon tambahan
  6. Belanja dalam perjalanan
    • Belanja dalam perjalanan dengan aplikasi kami untuk tablet dan mudah alih

 

MUAT TURUN APLIKASI

Untuk memudahkan urusan pemilihan barangan dan pembelian melalui handphone, anda boleh istall aplikasi Tesco Online Malaysia. Berikut adalah link muat turun (download) aplikasi

 

CARA DAFTAR TESCO ONLINE

Sekiranya anda berminat untuk membeli barangan keperluan menggunan HappyFresh, anda dikehendaki daftar terlebih dahulu. Berikut adalah cara daftar:

  1. Buka aplikasi Tesco anda atau layari website eshop.tesco.com.my
  2. Klik “Daftar”.
  3. Isikan maklumat berikut:
    • Alamat e-mel dan kata laluan anda
    • Alamat untuk penghantaran barangan yang dibeli oleh anda
    • Nama ringkas bagi alamat anda (ini adalah untuk rujukan anda, misalnya “rumah”)
    • Nombor telefon
    • Nama penuh
    • Nombor Clubcard (ini tidak wajib – anda boleh isikan maklumat ini jika anda ingin menerima mata Clubcard untuk pembelian anda)
  4. Tekan daftar, selesai

 

CARA MEMBELI DENGAN TESCO ONLINE

Setelah anda selesai proses pendaftaran seperti di atas, anda kini sudah boleh pembelian menggunakan perkhidmatan HappyFresh. Berikut adalah caranya:

  1. Buka aplikasi Tesco anda atau layari website Tesco
  2. Log masuk akaun anda
  3. Mula membeli-belah
    • Cari produk yang anda mahukan dengan melayari kategori, menaip kata kunci ke bar carian atau dengan melihat produk pada promosi dan kegemaran anda. Tambahkan kuantiti yang diperlukan untuk setiap barang ke dalam troli membeli-belah anda, dan troli itu akan mencapai harga panduan.
  4. Pilih slot masa anda
    • Cari produk yang anda mahukan dengan melayari kategori, menaip kata kunci ke bar carian atau dengan melihat produk pada promosi dan kegemaran anda. Tambahkan kuantiti yang diperlukan untuk setiap barang ke dalam troli membeli-belah anda, dan troli akan jumlah harga panduan.
  5. Pilih jenis pembayaran anda
    • Pilih dari pembayaran dalam talian atau bayar di pintu dengan kad kredit atau debit. Pembayaran dalam talian tidak akan diambil dari akaun anda sehingga setelah anda menerima penghantaran.
  6. Pinda pesanan anda
    • Setelah membuat pesanan, anda boleh mengubah pesanan anda, menambah atau menghapus item sehingga jam 11 malam pada malam sebelum penghantaran anda.
  7. Terima belanja anda
    • Penghantaran anda akan dibawa kepada anda dengan van kawalan suhu, oleh pekerja Tesco. Beg akan dibawa ke bilik pilihan anda di rumah anda jika ini diperlukan dan anda boleh memeriksa setiap barang untuk memastikan pesanan anda lengkap dan memastikan kesegaran. Sekiranya barang tidak tersedia, pemandu akan membawa pengganti yang boleh anda pilih untuk disimpan atau dikembalikan. Anda hanya akan dikenakan bayaran untuk item yang anda terima.
  8. Kami mengambil pembayaran setelah penghantaran, berdasarkan item yang tepat diterima
    • Kami mengesyorkan agar anda memeriksa penghantaran anda melalui e-mel pengesahan pesanan anda. Sekiranya anda memilih untuk membayar di pintu dengan kad, pemandu anda akan memprosesnya berdasarkan item tepat yang dihantar. Pembayaran dalam talian akan diambil pada akhir hari penghantaran anda, berdasarkan item tepat yang dihantar. Sila baca maklumat mengenai harga panduan untuk memahami mengapa terdapat sedikit perbezaan antara harga panduan pada e-mel pengesahan pesanan anda dan jumlah akhir yang dikenakan.
  9. Selesai

 

SOALAN LAZIM (FAQ) TESCO ONLINE

Produk apakah yang boleh didapati di gedung Dalam Talian Tesco?

  • Anda boleh memilih ribuan produk, daripada makanan segar, produk beku dan minuman, serta produk kesihatan & kecantikan dan barangan keperluan rumah.

 Apakah ‘My Account’?

  •  ‘My Account’ adalah bahagian di laman web kami di mana anda boleh menyemak semua butir-butir yang telah anda berikan kepada kami tentang akaun pembelian dalam talian anda. Anda boleh mengemaskinikan alamat dan nombor telefon anda mengunakan bahagian laman web ini. Untuk mengemaskinikan sebarang butir-butir lain sila hubungi Perkhidmatan Pelanggan.

Adakah pembayaran dalam talian selamat?

  • Ya, pembelian dalam talian dengan kami amat selamat. Semua butir-butir anda disimpan dengan selamat, termasuk semua butir-butir kad pembayaran. Butir-butir ini disimpan selaras dengan undang-undang dan disimpan sulit.

 

ARTIKEL LAIN

CARA DAFTAR BIGBOX ASIA (Beli Barang Keperluan Harian Online)

CARA DAFTAR JAYA GROCER (Beli & Dapat Barang Mentah,Sayur & Barang Keperluan Online)

Leave a Comment